طراحی و تولید لوله کاروگیت فاضلابی
امتیازدهی

کاربرد لوله‌های کاروگیت در سیستم‌های فاضلاب بزرگراهی

لوله کاروگیت پلی اتیلنی بیش از 30 سال است که با موفقیت در سیستم فاضلاب بزرگراه های سراسر جهان به ویژه در ایران به کار گرفته می‌شوند. اکثر اداره‌های راه و شهرداری‌ در سراسر جهان اجازه استفاده از کاربرد لوله کاروگیت را برای طیف وسیعی از کاربردهای میانی، لبه‌ای و سایر موارد داده‌اند. این لوله‌ها معمولاً در زهکشی میانی (لوله‌های بین خطوط در تقاطع بزرگراه) یا زهکشی لبه‌ای (لوله‌های لبه آسفالت) استفاده می‌شوند.
فهرست مطالب

انواع لوله های کاروگیت

لوله‌های میانی مانند لوله‌های کاروگیت ۱۰۰۰، لوله کاروگیت ۸۰۰ و لوله‌های کاروگیت ۶۰۰ معمولاً ضخیم‌تر و بدون منافذ هستند. کاربرد این لوله‌ها جمع آوری سیستم فاضلاب از لوله‌های لبه ای و همچنین آب سطحی از لوله های کوچکتر مانند لوله کاروگیت ۲۵۰، ۳۱۵ و ۲۰۰ است.

لوله‌های باریک و سوراخ‌دار که از مسیر و سطح جاده رواناب جمع می‌کنند‌، به عنوان لوله‌ کاروگیت فاضلاب شناخته می‌شوند. اگر طبق استاندارد بین المللی D-2321 یا بخش ۳۰ A.A.S.H.T.O. طراحی و ساخته شوند، لوله کاروگیت ممکن است به راحتی در برابر بار ترافیکی ۲۵ HS (حداکثر بار بزرگراه) مقاومت کند. در این مقاله قصد داریم از مزایای استفاده از لوله‌های کاروگیت در سیستم‌های فاضلاب بزرگراه سخن بگوییم.

استاندارد و کاربرد لوله کاروگیت فاضلابی

لوله فاضلابی کاروگیت یا لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت گروه صنعتی پروتانک دارای استاندارد isiri9116 صنعت است. لوله کاروگیت بسته به قطر، استانداردهای A.A.S.H.T.O M252 یا M294 را تامین می‌کند. اکثر تولیدکنندگان این نوع لوله‌ها سری C و S (دیواره داخلی کاروگیت‌دار) و (دیوار داخلی صیقلی) می‌سازند. کاربرد لوله کاروگیت در انواع منفذدار و بدون منفذ نیز تولید می‌شود.

قیمت لوله پلی اتیلن کاروگیتی
لوله کاروگیت بسته به قطر، استانداردهای A.A.S.H.T.O M252 یا

کاربردهای استفاده از لوله کاروگیت در سیستم‌های فاضلاب بزرگراهی

لوله‌های ساده معمولاً در زهکشی‌ میانی استفاده می‌شوند. قطعات سیستم فاضلاب جاده‌ای، مانند اتصالات ضد آب‌، نیز توسط سازندگان این صنعت تولید می‌شود. به عبارت دیگر‌، لوله‌های کاروگیت برای استفاده در سیستم‌های فاضلاب بزرگراه پذیرفته شده و دارای مجوز هستند. لوله‌های کاروگیتی صاف در حال حاضر در بین پیمانکاران و کارفرمایان ایرانی‌، اعم از دولتی و خصوصی بسیار محبوب است.

روش‌های مختلف در نصب لوله پلی اتیلن دوجداره

لوله‌ها کاربردهای مختلفی در سیستم‌های فاضلاب بزرگراه دارند. بنابراین باید ویژگی‌های متمایزی از یکدیگر داشته باشند. لوله کاروگیت در طیف گسترده‌ای از قطرها و با طیف گسترده‌ای از اتصالات و لوازم جانبی و کاربردها (مانند انتقال فاضلاب به مخزن سپتیک تانک) طراحی و تولید می‌شوند. تا نیازهای هر طرح و مکان را برآورده کنند. این لوله‌ها را می‌توان به راحتی، سریع و ایمن طراحی برش داد. آن‌ها را با استفاده از چند جز کوچک می‌توان نصب کرد.

اگر از لوله کاروگیت در ساخت سیستم فاضلاب بزرگراه استفاده شود. میزان وقفه و اختلال ناشی از آن در زندگی ساکنان محلی و مشاغل را کاهش می‌دهد. نصب لوله کاروگیت در سیستم بزرگراه‌ها به سه صورت نصب با کوپلر و واشر به صورت جوش پلی اتیلن، مناسب لوله‌هایی در اندازه‌های ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ و نصب به صورت جوش الکتروفیوژن‌، مناسب لوله‌هایی در سایزهای ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ است.

ویژگی‌های هیدرولیکی لوله‌هایی با دیواره داخلی صیقلی

جریان‌های بدون فشار حاوی ذرات جامد، به آرامی از طریق لوله‌های دیواره داخلی صیقلی شده عبور می‌کنند. یک لوله کاروگیت با یک دیوار داخلی صیقلی می‌تواند قطری داشته باشد که حداقل یک واحد کوچکتر از آن با دیوار داخلی کاروگیت‌دار باشد.

با کاهش قطر لوله مورد استفاده، عرض ترنچ مورد نیاز کاهش می‌یابد. این امر مستلزم کاهش مقدار حفاری و خاکریزی مورد نیاز است. که منجر به نصب سریع‌تر و هزینه کمتر می‌شود. تمیز کردن رسوب در لوله های دارای دیوار صیقلی نیز ساده است. از حفظ ظرفیت لوله اطمینان حاصل می شود.

تولید و فروش لوله کاروگیت پلی اتیلن دوجداره پروتانک
اگر از لوله کاروگیت در ساخت سیستم فاضلاب بزرگراه استفاده شود، میزان وقفه و اختلال ناشی از آن در درآمد خودروها و همچنین زندگی ساکنان محلی و مشاغل را کاهش می‌دهد.

طول عمر بسیار بالا و هزینه مناسب و به‌صرفه

طول لوله‌ پلی اتیلن کاروگیت فاضلابی سه تا پنج برابر بیشتر از لوله‌های فلزی مورد استفاده در سیستم‌های فاضلاب بزرگراه در سراسر جهان است. از طرف دیگر، حداقل وزن سیستم و سهولت نصب، هزینه‌های عملیاتی سیستم را کاهش می‌دهد. در نتیجه، با افزایش قیمت فولاد و سیمان، میزان سرمایه گذاری در استفاده از لوله‌های کاروگیت پلی اتیلن افزایش داشته است. استفاده از این لوله‌ها به طور کلی در نگهداری و حفظ آسفالت جاده تاثیر خوبی نیز دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن