طراحی و تولید انواع لوله یو پی سی و پی وی سی توسط پروتانک
4.7/5 - (3 امتیاز)

تفاوت لوله PVC با UPVC

PVC و UPVC اغلب نه تنها برای محصولات ساخته شده از پلیمر، بلکه برای همه محصولات حاوی پلی وینیل کلرید نیز استفاده می‌شوند. پلی وینیل کلرید یک ماده همه کارهبوده و به عنوان یکی از پردرآمدترین محصولات در حال حاضر در بخش پتروشیمی است. از آنجا که تولید PVC ارزان و ساده است، بیش از نیمی از محصولات انسان‌ها در ساخت و ساز از ماده PVC استفاده می شود. پی وی سی در سال های اخیر تا حد زیادی جایگزین مصالح ساختمانی سنتی مانند سیمان و ظروف سفالی شده است. با وجود ظهور یک مصالح ساختمانی کامل، هنوز نگرانی هایی در مورد هزینه های زیست محیطی و بهداشتی PVC وجود دارد.
فهرست مطالب

تعاریف زیر تفاوت ماده و لوله UPVC و لوله PVC را به زبان ساده توضیح می‌دهد. در نگاه اول، ممکن است تفاوت کمی بین UPVC و PVC وجود داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تمایز کوچک، توضیحات زیر را در مورد انواع PVC مشاهده کنید:

  • PVC (پلی وینیل کلرید) یک ماده معمولی، از نظر فیزیکی قوی و در عین حال سبک وزن است. ویژگی‌های پلیمری خاص خود را داشته و انعطاف‌پذیر است.
  • UPVC مخفف (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی، همان PVC) است، غیر پلاستیک، سفت و محکم و آزمایش شده است. این محصول از سال ۱۹۸۰ به عنوان UPVC در ایالات متحده و PVCU در اروپا شناخته می‌شود.

تفاوت چندانی بین لوله PVC و UPVC وجود ندارد. هر دو لوله پلاستیکی هستند که اغلب در صنعت ساختمان استفاده می‌شوند. جدا از شباهت‌های سطحی، این دو نوع لوله متفاوت تولید می‌شوند. که منجر به ویژگی‌های متمایز و کاربردهای کمی متفاوت در ساختمان و سایر عملیات صنعتی می‌شود.

جهت دریافت پروپوزال و لیست و استعلام قیمت انواع لوله انتقال فاضلاب و آبیاری می‌توانید با کارشناسان گروه صنعتی پروتانک به شماره ۰۲۶۳۲۷۰۸۹۹۵ تماس حاصل نمایید.

پی وی سی (PVC) چیست؟

پلی وینیل کلراید (PVC) نوعی پلاستیک است. به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان مصرف جهانی آن سالانه ۵ درصد افزایش می‌یابد. این ماده شگفت انگیز و انعطاف پذیر، ساخته شده از PVC، در طیف نامحدودی از اقلام مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در زندگی روزمره با آن‌ها برخورد کرده و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. PVC به طور گسترده‌ای در کالاهای ساختمانی و صنایع گوناگون مانند ساخت انواع لوله‌، درها و پنجره‌های PVC استفاده می‌شود و نقش اساسی را ایفا می‌کند.

قیمت لوله پی وی سی ساخت پروتانک
(PVC) نوعی پلاستیک است که به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله پی وی سی بیشترین مصالح مورد استفاده در سیستم‌های آبیاری و خطوط زهکشی است. نصب و اجرای لوله‌های PVC بسیار آسان است. به راحتی به قطعات کوچک بریده شود. با چسب یا حرارت متصل‌ می‌شوند. به عنوان یک جایگزین با کیفیت بالا برای انواع لوله‌های فلزی در نظر گرفته می‌شود. PVC با پلیمریزاسیون مونومر وینیل کلراید ساخته می‌شود و ۴۳٪ وینیل و ۵۷٪ کلر را شامل می‌شود. PVC توسط هنری ویکتور رگنالت (ریو) در سال ۱۸۳۵ و یوجین بومن در ۱۸۷۲ در دو منطقه کوچک یافت شد.

زمانی که جامد سفید درون فلاسک وینیل کلراید در معرض نور خورشید قرار گرفت. پلیمر در هر دو مکان قابل مشاهده بود. بیش از نیمی از PVC و مشتقات آن در ساخت و ساز در سراسر جهان استفاده می‌شود. PVC همچنین به عنوان یک پلاستیک سخت در کارت‌های نوار مغناطیسی، صفحه‌های گردان، لوله‌ها و مجاری استفاده می‌شود. PVC نیز ممکن است با افزودن مواد شیمیایی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر شود، که رایج‌ترین آن‌ها فتالات است. مانند لباس‌های امروزی و لوازم خانگی مانند پرده، روکش، شیلنگ، لوله‌های نرم و تاشو در کف و ساختمان، سقف و عایق کابل برق استفاده می‌شود.

کاربردهای ماده پی وی سی در صنایع گوناگون

امروزه این ماده یکی از مهم‌ترین مصالح پلیمری است. کاربردهای متعددی در ساختمان، صنعت، کشاورزی و پروژه‌های زیربنایی مختلف از جمله آبرسانی و شهرسازی تا ساخت هواپیما دارد. افزودن عناصر تثبیت کننده مانند کلسیم، عمر و مقاومت PVC را در متغیرهای فیزیکی محیطی و آب و هوایی مختلف و همچنین ثبات رنگ به دلیل گذر زمان در نور خورشید افزایش می‌دهد.

یو پی وی سی (UPVC) چیست و چه کاربردی دارد؟

UPVC یک ماده سفت است که اغلب برای تولید اقلام خارجی استفاده می‌شود و زیست تخریب پذیر نیست. علاوه بر این، شکل خود را در دمای معمولی حفظ می‌کند. اما می تواند با حرارت زیاد تغییر کند. این ویژگی بارز در ساخت و ساز، به ویژه در نمای پنجره‌ها و درها، ضروری است. UPVC به دلیل مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی و شرایط آب و هوایی، به طور گسترده‌ای در تولید لوله‌ها، درها و پنجره‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه، UPVC برای ساخت انواع پروفیل ساختمان (در و پنجره)، لوله کاروگیت فاضلاب و حتی لوله پلی اتیلن آب آشامیدنی استفاده می‌شود. Upvc یک ماده اولیه است که برای ساخت درها و پنجره‌ها استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها برای انواع آب و هوا ایده‌آل هستند. در دمای محیط بین ۶۰- تا ۸۰+ درجه سانتی گراد، بدون تغییر رنگ و فرم، واکنش کاملاً طبیعی دارند. در ترکیب مواد در اصل، از کلسیم و روی به جای سرب استفاده می شد. که نه تنها محیط زیست حفظ می‌کند. بلکه درخشندگی خوبی را در سطح آن ایجاد می‌کند که در برابر جذب آلاینده‌های هوا مقاومت کند.

طراحی، تولید و قیمت لوله UPVC
UPVC یک ماده سفت است که اغلب برای تولید اقلام خارجی استفاده می‌شود و زیست تخریب پذیر نیست.

UPVC که در ابتدا در آزمایشگاه در سال ۱۹۱۲ تولید شد. بر اساس سنگ نمک و روغن است که پس از یک روش شیمیایی و مراحل متعدد، تبدیل به پودر سفید معروف به UPVC می شود.

تفاوت لوله PVC و UPVC

PVC و UPVC بیشتر از یک ماده تشکیل شده‌اند. PVC یا پلی وینیل کلراید پلیمری است که می توان با ذوب و قالب گیری آن، ترکیبات بسیار سخت و با دوام مانند لوله‌ها را تولید کرد. پلیمرهای پلی استر به دلیل ویژگی‌های سفت و سخت خود، پس از تولید، اغلب به PVC متصل می‌شوند. این پلیمرها لوله‌های PVC را انعطاف پذیرتر می‌کند و در کل کار را ساده‌تر می کند. هنگامی که UPVC تولید می‌شود، این متغیرهای پلاستیسیته حذف می‌شوند و در نتیجه یک لوله تقریباً شبیه لوله چدن تولید می‌شود.

جهت دریافت پروپوزال و لیست و استعلام قیمت انواع لوله انتقال فاضلاب و آبیاری می‌توانید با کارشناسان گروه صنعتی پروتانک به شماره ۰۲۶۳۲۷۰۸۹۹۵ تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن