کاربرد لوله های کاروگیت پلی اتیلن چگالی بالا (HDPE)
امتیازدهی

کاربرد لوله های کاروگیت پلی اتیلن چگالی بالا (HDPE)

فهرست مطالب

کاربرد لوله کاروگیت در معادن طلا

صنعت معدن دارای کاربرد ویژه‌ای برای زهکشی فرعی است که برای لوله‌های کاروگیت با چگالی بالا ایده‌آل است. به کمک روشی هیپ لیچینگ برای بازیابی ذخایر مس، طلا و نقره با درجه پایین استفاده می‌شود. اگر محلول سیانید روی خاک حاوی طلا یا نقره پاشیده شود، مواد معدنی را به یک ترکیب شیمیایی تبدیل می‌کند. این محلول از طریق لوله‌های کاروگیت در یک سیستم زهکشی فرعی متشکل از لوله‌های سوراخ‌دار جمع‌آوری می‌شود. سپس به مخازنی مانند مخزن grp و مخزن اسید منتقل می‌شود.

طلا و نقره به کمک جذب کربن جمع‌آوری می‌شود. باتوجه به این موضوع لوله کاروگیت با چگالی بالا در مقابل خوردگی (در محدوده pH 1.5 تا ۱۴.۰ بسیار کمی تجزیه می‌شود) مقاوم می‌باشد، بهترین انتخاب در معادن طلا است.

انتقال فاضلاب‌های بهداشتی در لوله کاروگیت پلی اتیلن

لوله H.D.PE یک سیستم بهینه از مواد بهداشتی برای ساخت خط لوله است. همچنین یک نوع لوله پلی اتیلن با طراحی خاص وجود دارد که باعث نفوذ مواد به خارج می‌شود. همچنین برای جمع آوری شیرابه در محل جمع‌آوری فاضلاب. از لوله کاروگیت فاضلابی برای زهکشی زیر محل جمع آوری استفاده می‌شود.

لوله کاروگیت پلی اتیلن - قیمت لوله کاروگیت
 برای جمع آوری شیرابه در محل جمع آوری فاضلاب، از لوله کاروگیت فاضلابی برای زهکشی زیر محل جمع آوری استفاده می شود.

تخلیه فاضلاب به وسیله سیستم زهکشی

سیستم‌ زهکشی نیز برای کنترل و انتقال مستقیم آب‌های زیرزمینی و افزایش نفوذ آب‌های سطحی در زمین‌های ورزشی، پروژه‌های نزدیک و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود. اغلب سیستم‌های زه کشی فرعی برای کاهش سطح آب زیرزمینی استفاده می‌شود. این سیستم در زمین‌های ورزشی، به سیستم‌های خلاء هوا متصل می‌شوند تا حرکت رو به پایین سطح آب‌های سطحی و زیر سطحی را افزایش دهند. اغلب سیستم‌های زیر زهکشی برای کاهش سطح آب زیرزمینی استفاده می‌شود.

استفاده از لوله پلی اتیلن با چگالی بالا در زهکشی طوفان

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا برای بسیاری از پروژه‌های زهکشی در شهرهای مختلف ایران به بهترین انتخاب تبدیل شده است. سیستم‌های طوفان به طیف وسیعی از لوله در اندازه‌ و پوشش‌های مختلف نیاز دارد. لوله های کاروگیت با چگالی بالا H.D.PE یک لوله با دوام و مقرون به صرفه برای این تأسیسات فاضلاب هستند.

پلی اتیلن با چگالی بالا بیش از ۲۰ سال است که برای زهکشی جاده ها و طوفان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکثر شرکت‌های حمل و نقل، در شهرها و کشورهای مختلف، H.D.P.E را در استانداردهای خود به عنوان ماده ای مناسب برای لوله های کاروگیت قرار داده‌اند.

حالت‌های نصب لوله‌های کاروگیت برای این برنامه می‌تواند شامل تاسیسات عمیق و یا تأسیسات با پوشش کم باشد. بسیاری از سیستم‌های پیاده‌شده با لوله کاروگیت پلی اتیلن خوب عمل کرده اند و بیشتر نگرانی ها در مورد پایداری H.D.P.E خطاب قرار گرفته‌اند.

لوله پلی اتیلن فاضلابی ساخته شده توسط گروه صنعتی پروتانک
لوله پلی اتیلن یا لوله تحت فشار، لوله تک جداره، لوله فشار قوی، لوله آبیاری قطره ای

ذخیره موقت آب باران توسط لوله پلی اتیلن کاروگیت

مقررات جاری سیستم های مدیریت آب در اکثر نقاط ایران و جهان میزان آب طوفان و همچنین میزان آلاینده های مجاز در آب طوفان ذخیره شده را محدود می کند. ساخت و ساز در خشکی می تواند حرکت طبیعی آب را به طرز چشمگیری تغییر دهد. هنگامی که رواناب از مناطق حساس منتقل می شود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که برای حفظ منابع آب زیرزمینی ضروری است.

 برای مقابله با این مشکلات، سیستم‌های نگهداری آب حفظ می شوند. تا خاک اطراف بتواند آن را جذب کرده و اجازه دهد دوباره شارژ شود. در موارد دیگر، سیستم زهکشی موجود برای پذیرش حداکثر جریان افزایش نمی یابد. سیستم‌های ذخیره و ذخیره موقت طوفان می‌توانند به شکل دریاچه‌های روی زمین یا به شکل لوله‌کشی زیرزمینی باشند.

اولین شرط می‌تواند مشکلات ایمنی انسان و مشکلات ظاهری باشد. همچنین مشکلات طولانی مدت مانند پرورش حشرات، رشد علف‌های هرز و بوی بد ایجاد کند. سیستم‌های ذخیره موقت از زمین موجود به بهترین نحو و با هزینه نگهداری پایین استفاده می‌کنند. در حالی که تأثیر کمی بر سایر مشکلات دارند یا هیچ تاثیری ندارند. تجهیزات ذخیره‌سازی زیرزمینی که با قرار دادن چندین لوله در یک رشته ایجاد می‌شود. یکی از کاربردهای لوله های پلی اتیلن کاروگیت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن