قیمت مخزن پلی اتیلنی ذخیره آب آشامیدنی
امتیازدهی

مخزن آب پلی اتیلنی

مخزن پلی اتیلن نوعی مخزن ذخیره و نگهداری آب است که با نام تانکر پلاستیکی آب نیز شناخته می‌شود. مخزن پلی‌اتیلن از پلی اتیلن با چگالی بالا از یک یا چند لایه تشکیل شده است.
فهرست مطالب

تأمین آب شیرین و مدیریت آن با افزایش جمعیت کشورها به یک موضوع کلیدی تبدیل شده است و برآورده ساختن تقاضای آب آشامیدنی به طور فزاینده‌ای دشوار شده است. در نتیجه، تولید و تامین مخازن ذخیره سازی برای تامین و نگهداری آب آشامیدنی و بهداشتی بسیار مهم است.

مشخص‌سازی حجم مورد نیاز مخزن آب

اولین قدم هنگام خرید مخزن آب، تعیین اندازه مخزن مورد نیاز شما است. طبق گفته شرکت آب و فاضلاب تهران، یک خانواده پنج نفره قبل از استفاده از پمپ به ۲۵۰ لیتر آب ذخیره شده نیاز دارند. در صورت نیاز به صرفه‌جویی در مصرف روزانه یک نفر، برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در نظر بگیرید. در نتیجه تأمین آب ۷۵۰ لیتری‌ خانواده ۵ نفره، یک منبع آب 750 لیتری کافی است.

قیمت مخزن پلی اتیلن گروه پروتانک
مخزن پلی اتیلن نوعی مخزن ذخیره و نگهداری آب است که با نام تانکر پلاستیکی آب نیز شناخته می‌شود.

اگر ظرفیت مورد نیاز مخزن در نظر گرفته نشود و میزان مصرف آب بیش از مقدار آب ذخیره شده باشد، خطر تخلیه مخزن در ساعات اوج مصرف بسیار زیاد است و باعث سوختن پمپ آب و توقف جریان آب می‌شود.

در صورت بزرگ بودن مخزن (یعنی حجم ذخیره آب بیشتر از مقدار لازم است)، آب منبع کیفیت خود را از دست می‌دهد و شرایطی برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌های مختلف ایجاد می‌شود. برای محاسبه حجم منبع آب مورد نیاز می‌توانید با متخصصین فنی ما در گروه صنعتی پروتانک به شماره ۰۲۶۳۲۷۰۸۹۹۵ تماس بگیرید.

نحوه انتخاب و آماده‌سازی محل نصب منبع آب

مکان‌یابی و محل نصب مخزن، یکی از مهم‌ترین مراحل خرید مخزن آب پلی اتیلن است. محل نصب به طور کلی در داخل خانه و در مکان‌هایی که کمتر قابل توجه و دید باشند، انتخاب می‌شود، (مانند پارکینگ، زیرزمین، موتورخانه، سقف و…) در نتیجه هنگام انتخاب مخزن‌، ابعاد محل نصب مخزن و فضای موجود باید در نظر گرفته شود. مکان استاندارد نصب در اتاق تاسیسات است. ولی اگر شما چنین مکانی در ساختمان خود ندارید، به دنبال موارد زیر باشید: نزدیک پمپ آب و در حیاط خلوت، پشت بام و… .

اندازه مسیر دسترسی به این مکان‌ها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. زیرا چندین مشتری به ما اطلاع داده‌اند که محصول خریداری شده را نمی توان به محل نصب مورد نظر خود منتقل کرد و آنها را مجبور به تغییر مخزن یا مکان خود کرده است.

نکته دیگر این است که سطح محل نصب مخزن کاملاً صاف و عاری از هرگونه فراز و نشیب باشد. زیرا فشار آب درون مخزن در صورت پر شدن کامل مخزن باعث ایجاد سوراخ یا ترکیدگی می‌شود.

مخازن آب محبوب در تهران مخازن ۱۰۰۰ لیتری و ۲۰۰۰ لیتری افقی و عمودی هستند.

چرا مخزن آب سه لایه ساخته شده است؟

مخازن ساخته شده از پلیمر پلی اتیلن پرو تانک به طور معمول دارای سه لایه ضخامت هستند. اما مخازنی با لایه‌های کمتر یا بیشتر نیز در دسترس هستند.

انواع مخازن پلی اتیلن سه لایه

مخزن سه لایه با لایه بیرونی سفید رنگ


تبدیل ندارد و در برابر خطرات محیطی مانند ضربه و عوامل جوی مقاوم است.

منبع آب سه‌لایه با لایه وسطی تیره رنگ


جلوگیری از تابش نور و فاسد شدن مایع درون منبع

لایه داخلی سفید رنگ مخزن آب


از انتقال حرارت بین مایع داخل مخزن و محیط اطراف جلوگیری می‌کند.

منبع ذخیره آب از مواد مختلفی از جمله پلی اتیلن، پلی پروپیلن، فلز (استیل)، مخزن GRP (جی آر پی) و PVC استفاده می‌کنند. بسته به شرایط، هر یک از این مخازن ذخیره آب ممکن است در مکان و صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند. هزینه ساخت مخازن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ذخیره آب کم‌تر است.

منبع آب پلاستیکی پلی اتیلنی
هزینه ساخت مخازن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ذخیره آب کم‌تر است

مخازن پلی اتیلن بسیار سبک‌تر از مخازن ذخیره آب معمولی هستند و حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر است. در شرایط کنونی در ملت ما ایران، ذخیره آب بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. خشکسالی در ایران در سال‌های اخیر به دلیل بارندگی کمتر مشکل ساز بوده است. از مخازن آب اغلب در ساختمان‌ها، باغبانی و کشاورزی و همچنین در صنعت استفاده می‌شود.

کاربرد منبع نگهداری آب پلی اتیلنی

  • هزینه ارزان و قیمت پایین
  • وزن مخازن سبک است.
  • حمل و نقل ساده
  • نصب و راه‌اندازی مخازن ساده است.
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • حفاظت در برابر خوردگی
  • مقاوم در برابر ضربه
  • ضد جلبک بودن (نوعی مخزن ضد جلبک برای مصرف آب آشامیدنی)

نکات حائز اهمیت هنگام نصب مخزن آب

  • سطح زیرین مخزن باید کاملاً صاف و یکنواخت و همچنین محکم باشد تا بتواند وزن مخزن را تحمل کند.
  • در دو طرف مخزن، ۲۰ سانتی متر فضای خالی وجو داشته باشد.
  • در صورت حرکت با ماشین، مطمئن شوید که مخزن با طناب محکم شده است.
  • این مخزن برای نگهداری مایعاتی که بر اساس آب ساخته شده اند طراحی شده است. اگر می‌خواهید از آن برای چیز دیگری استفاده کنید، ابتدا با متخصصان ما تماس بگیرید.
  • فقط وقتی مخزن کاملاً از همه مواد خالی است، آن را جابجا کنید.
  • هر گونه اتصال باید با احتیاط نصب شود و بهتر است قبل از انجام این کار با متخصصان ما مشورت کنید.
  • وسایل تیز، برش یا مخرب را از مخزن دور نگه دارید.
  • در صورت حرکت با ماشین، مطمئن شوید که مخزن استیل یا منابع دیگر با طناب محکم شده است. نباید از هر طرف به مخزن فشاری وارد شود.
  • از ایستادن روی مخزن و گذاشتن وسایل سنگین بر روی آن خودداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن