مخزن ذخیره مواد شیمیایی پروتانک
4/5 - (1 امتیاز)

مخزن ذخیره مواد شیمیایی

فهرست مطالب

مسلما برای شما نیز پیش آمده که مخزن ذخیره مواد شیمیایی خاصی را انتخاب کرده و پس از آن متوجه شده‌اید که مخزن انتخابیتان نیازهایتان را بر طرف نمی‌کند. جای نگرانی نیست. ما با شما همراه بوده و به عنوان بهترین شرکت تولید کننده مخزن، شما را راهنمایی می‌کنیم.

چرا انتخاب و خرید مخزن ذخیره مواد شیمیایی مهم است؟

هنگام طراحی و ساخت مخزن ذخیره مواد شیمیایی، مهمترین نکته مواد شیمیایی ذخیره شده در مخزن است. چرا که با دانستن این موضوع مخزن ذخیره مناسب بر اساس نوع ماده طراحی می‌شود. اگر هنگام ساخت مخزن به نوع ماده شیمیایی، غلظت آن، یا حتی رنگ و کیفیت شیمیایی آن توجه نشود، مخزن دوام زیادی نخواهد داشت و باعث آسیب به تجهیزات، پرسنل و از دست دادن محصول می‌شود.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که مخزن ذخیره سرچشمه سیستم است. این یک مرحله مهم در طراحی و استفاده از مواد شیمیایی است. اگر طراحی مخزن گالوانیزه یا مخزن پلی اتیلن دقیق و اصولی نباشد، و مخزن به گونه ای طراحی و ساخته شود که معیارهای اساسی در نظر گرفته نشوند، می‌تواند برای سیستم شیمیایی کامل شما مشکلات اساسی ایجاد کند.

به عنوان مثال، اهمیت استفاده از مخزن ذخیره با کیفیت بالا را در نظر بگیرید. ترکیبات خطرناک و حساسی مانند پراکسید هیدروژن که منجر به انفجارهای بزرگ و خسارت های مالی می‌شود. یا اسید هیدروفلوسیلیس که می تواند به پنجره‌ها، لوله‌های مسی و خطوط لوله فلزی برق آسیب برساند و صدها دلار هزینه جهت تعویض و جایگزینی را به شرکت مربوطه تحمیل کند.

نکته دیگری که هنگام انتخاب مخزن باید به آن توجه داشته باشید این است که مواد شیمیایی که ذخیره می کنید باید در درجه اول قرار گیرند نه حجم، اندازه یا فضایی که اشغال می‌کنند. البته این عوامل نیز قابل توجه هستند، اگرچه الویت آن‌ها بعد از نوع مواد شیمیایی قرار می‌گیرد.

مخزن نگهداری اسید
نگام طراحی و ساخت مخازن ذخیره، مهمترین نکته مواد شیمیایی ذخیره شده در مخزن است.

چه نوع مخزنی جهت ذخیره مواد شیمیایی مناسب است؟

اکنون که اهمیت مخزن اسید را درک کرده اید، این سوال که کدام مخزن برای ذخیره سازی مناسب است، مطرح می‌شود.

انواع مختلفی از مخازن در زیر شرح داده شده است:

مخازن فولاد ضد زنگ:

فولاد ضد زنگ یک ماده گران قیمت است که برای کاربردهای درجه حرارت بالا، حجم بالا و فشار بالا طراحی شده است.

مخازن فایبرگلاس:

مخازن پلاستیکی تقویت شده یا مخازن (GRP) فایبرگلاس که طول عمر نسبتاً بالایی دارند و در بازار فراوان هستند. اگر از این مخازن استفاده می کنید، باید آن‌ها را به طور منظم از نظر نشتی بررسی کنید.

مخازن پلی اتیلن:

پلی اتیلن خطی نوعی پلاستیک است که برای ذخیره سالات حاوی مواد شیمیایی قوی استفاده نمی‌شود. مزیت آن این است که قابل بازیافت است. مهمترین مزیت مخزن پلی اتیلن، استحکام زیاد آن است. این مخزن برای مواد خطرناکی که نیاز به مقاومت بالایی دارند ایده آل است.

گروه صنعتی پروتانک تولیدکننده و طراح برتر انواع مخازن ذخیره‌سازی مواد شیمیایی


ما تمام اطلاعات مورد نیاز برای ساخت مخزن ذخیره مناسب را جمع آوری کرده و از تلاش متخصصان خود برای ایجاد باکیفیت‌ترین مخزن ذخیره مواد شیمیایی ممکن استفاده کرده‌ایم. ما تولیدکننده مخازن پلی اتیلن، گالوانیزه، پلاستیک و کامپوزیت با کیفیت بالا هستیم. برای برآوردن خواسته‌های بازار و با توجه به توسعه صنعت داخلی، محصولات خود را با بالاترین کیفیت و کمترین تأثیر بر محیط زیست تولید می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن